Blog
Nieuwe workshops, enthousiaste reacties, HOLY in het nieuws. Hier leest u de laatste nieuwtjes over HOLY.
Nieuw thema: Clips voor Kinderrechten Online
HOLY animatie vindt het belangrijk dat het internet veilig is voor kinderen en jongeren. De nieuwe workshop voor de bovenbouw van PO heet ‘Clips voor Kinderrechten Online’ omdat we vinden dat alle kinderen recht hebben op een veilig en vrij internet. In de animatieworkshop zoomen we in op cyberpesten, online privacy en grooming. De beste clips over cyberpesten worden in een aparte campagne gebruikt om hier extra aandacht op te vestigen. De clips worden op publieke plekken in Nederland vertoond in de Week tegen het pesten van 21 t/m 25 september 2015.
And the winners are....
"In the workshop ’Behind the Brands’ we could see that Coca Cola Company does not treat farmers in a fair way. In the clip we show that the slogan ’Open Happiness for everyone’ does not yet apply to everyone. That came to us as a shock. Such a prosperous company treating people so poorly. This should stop!"
Clips for Brands te zien op 769 schermen door het hele land
Afgelopen week filmden we de reacties van mensen op de promo’s van Clips for Brands in de ’publieke ruimte’. In metrostation de Beurs in Rotterdam, in de streekbus en in een supermarkt vroegen we mensen te reageren op de animatieclips over o.m. Coca Cola, Milka en Danone. Natuurlijk waren er mensen die niet voor de camera wilden reageren of die geen tijd hadden. Maar de meerderheid van de mensen die we aanspraken, waren erg positief over de clips én over de actie.
Meer dan 1000 views
Elf jongeren proberen de vijf genomineerde clips onder de aandacht te brengen van zoveel mogelijk mensen. Want hoe meer mensen kijken naar de clips, hoe groter de druk op de grote bazen van de multinationals om hun werk eens echt anders te gaan doen. Zodat Coca Cola, Milka, DAnone, Evian, Pepsi en duizende andere merken op een eerlijker en duurzamer worden geproduceerd. En wie wil dat nou niet?
Start campagne Clips for Brands
Op Wereld Voedseldag start de campagne Clips for Brands. Daarin richten jongeren zich met animatieclips rechtstreeks tot de CEO’s van multinationals. Aan de hand van een actueel thema roepen ze de hoogste baas van hun favoriete merk op eerlijker en duurzamer te ondernemen. Vijf animaties, gemaakt door in totaal elf jongeren, vormen het hart van de twee weken durende campagne. Een flitsende promoclip op meer dan 500 schermen in de openbare ruimte ondersteunt hun pleidooi.
Daan, Robin en Jasper hergebruiken in hun animatie de slogan van Coca-Cola, maar dan net iets anders. Omdat de beloofde “happiness” blijkbaar niet geldt voor de boeren die voor deze multinational werken, zeggen zij: ”..... happiness, but not for everyone!”
De jongeren zien uit naar de reactie van Muhtar Kent, de hoogste baas van Coca-Cola. Maar ook naar de reactie op de andere animaties, van Franck Riboud van Danone, Paul Bulcke van Nestlé, John Bryant van Kellogg en Irene Rosenfeld van Mondelêz.
Het doel van de campagne is dat de animatieclips zo vaak mogelijk worden bekeken en gedeeld op social media. Want hoe populairder de clipjes en hoe meer publiciteit ze genereren, hoe meer reden de hoogste baas heeft om het beleid aan te passen. De makers van het clipje dat tot 30 oktober het vaakst bekeken is, maken wij blij met een volle winkelmand (h)eerlijke chocolade: Tony Chocolony.
HOLY latest tweets
Tweets