Blog

Nieuwe workshops, enthousiaste reacties, HOLY in het nieuws. Hier leest u de laatste nieuwtjes over HOLY.

Clips for Brands te zien op 769 schermen door het hele land

Afgelopen week filmden we de reacties van mensen op de promo’s van Clips for Brands in de ’publieke ruimte’. In metrostation de Beurs in Rotterdam, in de streekbus en in een supermarkt vroegen we mensen te reageren op de animatieclips over o.m. Coca Cola, Milka en Danone. Natuurlijk waren er mensen die niet voor de camera wilden reageren of die geen tijd hadden. Maar de meerderheid van de mensen die we aanspraken, waren erg positief over de clips én over de actie. 

Meer

Meer dan 1000 views

Elf jongeren proberen de vijf genomineerde clips onder de aandacht te brengen van zoveel mogelijk mensen. Want hoe meer mensen kijken naar de clips, hoe groter de druk op de grote bazen van de multinationals om hun werk eens echt anders te gaan doen. Zodat Coca Cola, Milka, DAnone, Evian, Pepsi en duizende andere merken op een  eerlijker en duurzamer worden geproduceerd. En wie wil dat nou niet? 

Meer

Start campagne Clips for Brands

Op Wereld Voedseldag start de campagne Clips for Brands. Daarin richten jongeren zich met animatieclips rechtstreeks tot de CEO’s van multinationals. Aan de hand van een actueel thema roepen ze de hoogste baas van hun favoriete merk op eerlijker en duurzamer te ondernemen. Vijf animaties, gemaakt door in totaal elf jongeren, vormen het hart van de twee weken durende campagne. Een flitsende promoclip op meer dan 500 schermen in de openbare ruimte ondersteunt hun pleidooi. 

Daan, Robin en Jasper hergebruiken in hun animatie de slogan van Coca-Cola, maar dan net iets anders. Omdat de beloofde “happiness” blijkbaar niet geldt voor de boeren die voor deze multinational werken, zeggen zij: ”..... happiness, but not for everyone!”

De jongeren zien uit naar de reactie van Muhtar Kent, de hoogste baas van Coca-Cola. Maar ook naar de reactie op de andere animaties, van Franck Riboud van Danone, Paul Bulcke van Nestlé, John Bryant van Kellogg en Irene Rosenfeld van Mondelêz.

Het doel van de campagne is dat de animatieclips zo vaak mogelijk worden bekeken en gedeeld op social media. Want hoe populairder de clipjes en hoe meer publiciteit ze genereren, hoe meer reden de hoogste baas heeft om het beleid aan te passen. De makers van het clipje dat tot 30 oktober het vaakst bekeken is, maken wij blij met een volle winkelmand (h)eerlijke chocolade: Tony Chocolony.

Meer

Later Eerder

twitterbird

HOLY latest tweets